پاسخ‌های دژکوب

با سوال شما آغاز می‌کنیم

جستجو از طریق پاسخدهی به سوالات

برای یافتن پاسخ، ابتدا یک شاخه اصلی را انتخاب کنید و سپس زیر شاخه مورد نظر را انتخاب کنید تا پاسخ سوال شما در زیر آن نمایش داده شود. اگر شما نتوانستید پاسخ سوالتان را پیدا کنید می‌توانید با ما تماس بگیرید.

سوال من...

وارد جزئیات می‌شویم:

جستجو از طریق نقشه سایت

مانند سایر سات‌های مورد علاقه خود دوست دارید که از طریق نقشه سایت جستجو کنید؟ مشکلی نیست. می‌توانید از نقشه سایت "پاسخ‌های دژکوب" برای یافتن پاسخ سوال خود استفاده کنید.

جلوگیری و دفاع از دهکده در مقابل تسخیر دیگران

پیشگیری

آنالیز حمله ها

استراتژی دفاعی

استفاده از اشتباهات دشمن

بیشتر مواقع بازیکنان در دفاع از دهکۀ خود شکست می خورد چون یا نمی دانند چگونه اینکار را انجام دهند و یا دیر شروع به عمل می کنند. با دفاع خوب بازیکن می توانم هم به مهاجم صدمه وارد کند و هم از تسخیر شدن دهکدۀ خود جلوگیری کند.

پیشگیری

جاسوس ها
معمولاٌ بازیکنان قدرت جاسوس ها را دستکم می گیرند ولی این نیروی ارزان براحتی می تواند از حملۀ دشمن جلوگیری کند. بازیکنی که دنبال دهکده ای برای تسخیر می گردد، اگر در جاسوسی از دهکدۀ شما شکست بخورد به احتمال بسیار زیاد از حمله به دهکۀ شما منصرف خواهد شد زیرا حمله به دهکده بدون دانستن نیروی دفاعی احتمالی بسیار خطرناک می باشد. حتی اگر بازیکن موفق به جاسوسی باشد چون شما دارای جاسوس بودید از جاسوسی بازیکن مطلع شده و قادر به آماده شدن خواهید بود.

دیوار شهر / پرچین / دیوار گلی
این ساختمان قادر به افزایش قدرت دفاعی لشکریان موجود در دهکده تا 81% می باشد (برای اطلاعات دقیق تر به صفحه های ساختمان ها مراجعه کنید). با این افزایش قدرت حتی لشکر کوچک نیز در دفاع می تواند خطرناک باشد.

اتحاد
اگر در اتحاد خوبی باشید بازیکنی که قصد تسخیر یکی از دهکده های شما را دارد متوجه این امر خواهد شد و اگر هم از شما قویتر باشد امکان دارد بدلیل ترس از اعضای اتحاد از اینکار منصرف شود و اگر هم حمله کند شما قادر به درخواست کمک از اعضای اتحاد خواهید بود. دیپلوماسی همیشه مهم است.

جشن ها
در صورت امکان در هر دهکدۀ خود تالار سطح 10 بسازید که در صورتی که به شما حمله ای شود قادر به برگزاری جشن بزرگ باشید؛ جشن بزرگ باعث کاهش قدرت چیف شمن خواهد شد، علاوه بر آن جش برای شما امتیاز فرهنگی خواهد داد که برای ساخت و یا تشخیر دهکدۀ جدید نیاز می باشد.

آنالیز حمله ها

3 نوع حمله وجود دارد:

  •  حمله های غارت

    این حمله معمولاً با استفاده از لشکریان پر سرعت انجام می شود تا مدافع غافل گیر شود.

  • حمله های دروغین (فیک|Fake)

    معمولاً در بین حمله های تسخیر از این نوع حمله های (با 1 سرباز) استفاده می شود تا مدافع سردرگم شده و قادر به تشخیص حمله های واقعی نباشد.

  • حمله های تسخیر

    این حملات معمولاً در چند مرحله انجام می شود و چون در آنها از منجنیق و دژکوب استفاده می شود معمولاً سرعت بسیار پایینی دارند.

سرعت حرکت حمله برابر کم سرعت ترین نیروی موجود در حمله می باشد. برای تسخیر دهکده، مهاجم باید از دژکوب و منجنیق استفاده کند (تا قادر به تخریب قصر و یا اقامتگاه باشد)، ولی این نیروها کم سرعت ترین نیرو در هر نژادی می باشند. وقتی متوجه شدید که حمله ای در حاتل انجام به دهکده می باشد می توانید از اردوگاه پیدا کنید که از کجا این نیروها ارسال شده اند و با فاصله ای که از شما دارند می توانید محاسبه کنید که کم سرعت ترین نیروی موجود در حمله چیست. شما می توانید از این سیستم محاسبۀ زمانی حرکت استفاده کنید. به هر اندازه زودتر متوجه حمله شوید بهتر است به این دلیل فعال بودن در بازی مهم است.
علاوه بر آن اگر چند موج در حال حرکت به طرف دهکدۀ شما باشند به احتمال زیاد بازیکن قصد تسخیر دهکدۀ شما را دارد ولی دقت کنید که امکان دارد برخی از آنها (و یا همه) حملات دروغین باشد. دهکده ای را که به عنوان هدف انتخاب شده است را نیز کنترل کنید. دهکده ای با 300 جمعیت هدف خوبی برای تسخیر نمی باشد (البته اگر 15 و یا 9 گندمی نباشد). به احتمال زیاد هدف دهکده ای با جمعیت بالا و یا دهکدۀ مخصوص تربیت لشکر شما می باشد؛ دهکده ای که از لحاظ استراتژیک ارزش بیشتری دارد.

حمله های تسخیر به این ترتیب هستند: حملۀ پاکسازی برای از بین بردن نیروی دفاعی شما (و به احتمال زیاد دیوار دهکده) و سپس حمله ای با منجنیق (برای تخریب قصر و یا اقامتگاه شما) و سپس حمله ای که در آن چیف می باشد (برای کاهش وفاداری دهکده). این ترتیب بسیار معمول می باشد ولی دلیل نمی باشد که همۀ بازیکنان حتماً به این شکل رفتار کنند (بازیکن می توانید همه را در یک حمله ارسال کند ولی کار عاقلانه ای نمی باشد مگر اینکه مهاجم بسیار قوی تر از مدافع باشد). امکان دارد مهاجم چند حمله را با هم قاطی کند و یا چند موج حملۀ پاکسازی دیگر نیز ارسال کند و یا در بین حملات از تعداد بسیار بالایی حملۀ دروغین استفاده کند. همچنین مهاجم سعی خواهد کرد زمان حمله ها را طوری تعیین کند که همه همزمان (و یا با یکی دو ثانیه اختلاف) به هدف برسند تا مدافع قادر به قرار دادن نیروی دفاعی میان حملات نباشد.

استراتژی دفاعی

مدافع به چند روش می تواند عکسالعمل نشان دهد که بستگی به حالت و زمان حمله دارد.
اول از همه لازم بذکر است که حتی اگر همۀ امید خود را از دست داده باشید، استفاده از استراتژی خوب باعث صدمه دیدن مهاجم شده و شما تجریبۀ بیشتری کسب خواهید کرد تا در صورتی که بازیکن دیگری قصد تسخیر دهکدۀ دیگر شما را داشته باشد آماده تر باشید.
در ضمن مهاجم نیز نیاز دارد برای تسخیر تجربه کسب کند تا قادر به بهبود استراتژی خود باشد. هر حمله می تواند امکانی برای افزایش مهارت های دفاعی شما باشد.

دیوار
باید هر قدر می توانید در دهکده نیروی دفاعی جمع کنید تا قادر به کشتن نیروهای ارسالی مهاجم باشید. حتماً از چند نوع نیروی مدافع متفاوت استفاده کنید زیرا شما نمی دانید که نیروهای ارسالی دشمن سواره نظام هستند و یا پیاده نظام.
باید قبل از رسیدن حملۀ اول تمامی نیروهای دفاعی خود را در دهکده جمع کنید. در نظر داشته باشید که مدافع قادر به استفاده از تمامی لشکریان دهکده های خود در یک دهکدۀ خاص می باشد ولی مدافع تنها قادر به حمله با استفاده از نیروهای یک دهکده می باشد. در ضمن شما می توانید به دوستان و هم اتحادی های خود نامه ارسال کنید تا برای شما گندم ارسال کنند تا نیروهای موجود در دهکده از بی گندمی تلف نشود و تا رسیدن حملۀ دشمن زنده بمانند.

جداسازی موج حمله
این استراتژی ریسک نیز دارد، مخصوصاً اگر مهاجم بازیکن حرفه ای باشد، ولی براحتی قابل انجام با نیروی بسیار کم می باشد. اگر مطمئن نیستید که قادر به انجام آن هستید و یا خیر و فقط می خواهید آن را آزمایش کنید، حتماً از دیوار برای امنیت بیشتر استفاده کنید.
در این استراتژی از دفاع در مقابل حملۀ پاکسازی اولیه چشم پوسی می شود . بین حملۀ پاکسازی و حمله ای که در آن منجنیق می باشد نیروی دفاعی قرار داده می شود. یعنی شما تنها مقدار کمی منابع و کمی سرباز از دست خواهید داد (به احتمال بسیار کم یکی دو ساختمان نیز تخریب شود).
در نظر داشته باشید که امکان دارد مهاجم از هم اتحادی های خود بخواهد که چند نیروی پاکسازی نیز آنها ارسال کنند و یا خود چند نیروی پاکسازی با زمان های نزدیک به هم ارسال کند تا وارد کردن نیروی دفاعی بین حمله ها سخت و حتی امکان نا پذیر باشد.

دفاع با برگزاری جشن
در این دفاع شما از دهکده با برگزاری جشن بزرگ دفاع خواهید کرد. جشن بزرگ باعث کاهش قدرت چیف به میزان 5% خواهد شد و مهاجم مجبور به ارسال دوبارۀ آنها خواهد بود. اگر مهاجم از تعداد چیف کمی استفاده کرده باشد وفاداری دهکده به اندازۀ کافی کاهش نخواهد یافت. این استراتژی خیلی خیلی ریسک دارد زیرا مهاجم حرفه ای همیشه به تعداد کافی چیف ارسال می کند تا اثر جشن را خنثی کند.



ضد حمله

  • دزدیدن گندم

    اگر شما متوجه شدید حمله ای بعد از چند ساعت به دهکدۀ شما خواهد رسید می توانید با نیروی پرسرعتی به دهکدۀ حمله کننده حمله کرده و گندم دهکده را غارت کنید. اگر شما در غارت گندم و یا تغریب انبار غذای دهکدۀ مورد نظر موفق باشید، تعداد زیادی از لشکریان در حال حرکت به طرف دهکدۀ شما قبل اتز رسیدن از بی گندمی تلف خواهند شد.
    حتی اگر هم اتحادی داشته باشید که دارای دهکده ای می باشد که به دهکدۀ مهاجم نزدیک تر است می توانید از وی درخواست کنید تا به دهکدۀ این بازیکن این حمله را وی انجام دهد تا زمان بیشتری برای برنامه رزی و استفاده از روش های دیگر نیز داشته باشید. در این استراتژی باید مطمئن باشید که مهاجم در اکانت نمی باشد و یا زمان کافی برای دفاع ندارد.

  • تسخیر دهکدۀ مهاجم

    تسخیر دهکدۀ مهاجم نه تنها باعث از بین رفتن لشکریانی خواهد شد که در حال حمله به دهکدۀ شما می باشند بلکه باعث خواهد شد که مهاجم صدمۀ زیادی ببیند. متاسفانه اینکار بسیار سخت می باشد زیرا شما نیز به همان مقدار زمان نیاز دارید که مهاجم برای رسیدن به شما نیاز دارد ولی قادر به انجام اینکار با استفاده از کمک هم اتحادیان نزدیک به دهکدۀ مهاجم می باشید.

بازپس گیری دهکده

  • از بین بردن نیروی مهاجم

    در این تاکتیک شما به مهاجم "اجازه خواهید داد" که دهکده را تسخیر کند ولی بلافاصله با نیروی دیگری به دهکده برای از بین بردن نیروی بازیکن مهاجم که همراه چیف بودند ارسال خواهید کرد (نیروهایی که همراه چیف برای تسخیر ارسال می شوند در صورتی که نتسخیر دهکده موفقیت آمیز باشد در دهکده به صورت نیروی کمکی باقی خواهند ماند). حال مهاجم نه تنها دهکده را از دست داده است نیروهای بسیار مهم خود را نیز از دست داده است. از چیف برای تسخیر دوبارۀ دهکده استفاده کنید ولی باید اینکار را در اسرع وقت انجام دهید چون امکان دارد بازیکن در دهکده قصر و یا اقامتگاه بسازد.
    در نظر داشته باشید که مهاجم امکان دارد در حملۀ آخر خود از نیروی دفاعی نیز استفاده کرده باشد تا بعد از تسخیر دهکده در دهکده نیروی دفاعی نیز داشته باشد.
    در آخر لازم بذکر است که ساخت فوری قصر و یا اقامتگاه در دهکده بعد از تسخیر برای بالا بردن وفاداری فکر خوبی است.

  • خودنابودی دشمن (استراتژی که باعث شود دشمن به نیروهای خودی حمله کند)

    این استراتژی تغییر یافتۀ روش قبلی می باشد و تنها زمانی قابل اجرا می باشد که شما زمان کافی برای تخریب قصر و یا اقامتگاه خودتان و کاهش وفاتاری تا 20% را داشته باشید. سپس اجازه دهید تا دشمن دهکده را تسخیر کند ولی اینبار دشمن همان در حملۀ اول خود را چیف دهکده را تسخیر خواهد کرد و نیروهای ارسالی بعد از آن با نیروهای خودی موجود در دهکدۀ تازه تسخیر شده مبارزه خواهند کرد؛ سپس قادر به ارسال نیرویی برای پس گرفتن دهکده خواهید بود، بدون اینکه از نیروهای موجود در دهکده ترسی داشته باشید. این یک استراتژی خطرناک و زیرکانه ای هست. راهنمایی: شما یک ساختمان دیگر را از دست خواهید داد. چون شما خود قصر و یا اقامتگاه موجود در دهکده را تخریب کرده اید، منجنیق های دشمن یک ساختمان دیگر را بطور شانسی تخریب خواهند کرد.

استفاده از اشتباهات دشمن

بسیاری از مواقع مهاجم بازیکن حرفه ای نمی باشد و اگر هم باشد باز امکان اشتباه دارد. از اشتباه دشمن باید برای دفاع از دهکده استفاده کنید و مهم نمی باشد که چه کسی به شما حمله کرده است. هر شانسی که برای دفاع از دهکده بدست می آورید خود امتیاز مثبتی برای شما می باشد.

حمله های دروغین (فیک|Fake)
معمولاً حمله های دروغین خصوصیات زیر را دارند:

  • چند حملۀ مختلف به چند دهکده کم ارزش دیگر در حال انجام می باشد در حالی که به یک دهکده تعداد حملۀ زیادی در حال حرکت است.
  • فاصلۀ زمانی زیاد بین حمله ها (اگر بین حمله ها فاصلۀ چند دقیقه ای باشد مطمئناً بازیکن حرفه ای نیست)
  • حمله های با سرعت یکسان از یک دهکده

همکاری متحدین
اگر مهاجم از هم اتحادی های خود نیز کمک دریافت کرده باشد آنها نیز امکان دارد نیروی پاکسازی، منجنیق و دژکوب اضافی برای کمک ارسال کرده باشند ولی در نظر داشته باشید که آنها نیز امکان دارد چند حملۀ دروغین نیز برای سردرگمی شما ارسال کرده باشند.

اتفاقات غیر قابل کنترل
متاسفانه امکان دارد اتفاقاتی مانند کاهش سرعت سرور و یا مشکلات اینترنتی باعث بهم خوردن نقشه های شما شود:

  • لاگ (Lags)

    امکان دارد سرور بدلیل اینکه بازیکنان زیادی آنلاین می باشند و یا اطلاعات زیادی ردوبدل می شود چند ثانیه دیر به درخواست شما پاسخ دهد. این می تواند هم بر روی مهاجم و هم بر روی مدافع تاثیر بگذارد و نقشه ها درست عملی نشود. برای مثال منجنیق ها قبل از نیروی پاکسازی به دهکده برسند.

  • خطا در سرور

    بندرد امکان دارد اتفاقی بیفتد که کل سرور ایرادی پیدا کند ولی امکان دارد در زمان بدی اتفاق بیفتد. برای مثال امکان دارد بعد از ارسال منجنیق ها سرور ایرادی پیدا کند و مهاجم قادر به ارسال نیروی دیگری نباشد و نقشۀ وی کلاً خراب شود. و امکان دارد این باعث شود مدافع قادر به جمع آوری نیروی دفاعی لازم برای دفاع از دهکده نیز نباشد.


آیا ترجمه خوب و قابل فهم بود؟

بلی   متوسط   خیر

آیا پاسخ سوال شما رضایت بخش بود؟

بلی   متوسط   خیر

آیا پاسخ ساده و قابل فهم بود؟

بلی   متوسط   خیر